Centrera bloggen

Fick en fråga i en kommentar för några inlägg sedan där Frederik undrade hur jag centrerat min blogg. Jag fick faktiskt inte hjälp med detta utan lyckades faktiskt hitta ett sätt själv som fungerade. Jag minns tyvärr inte exakt hur jag gjorde för jag satt bara och testade en massa tills det såg bra ut :)
Men jag tror det kan ha varit under det här stycket:

#wrapper {
background: #000000;
width: 750px;
padding: 8px;
position: absolute;
left: 250px;   
top: 40px;
border:1px solid #999;
overflow:visible;
z-index:1;
margin-bottom:10px;

Testa och ändra left till samma som jag har så tror jag det blir rätt.
Hjälper inte detta så kolla på Designa din blogg.
Fanns ingen mail eller bloggadress till dig i kommentaren så jag svarar så här :P

Allmänt 2008-08-21 22:41:10 | Kommentarer här! 2 st
© Maria Eriksson » Ingen användning av bilder utan min tillåtelse


Kommentarer
wooltiti

Bilden är klar och skickad till dej...

2008-08-22 00:45:16
Länk: http://wooltiti.blogg.se/
David

body {

text-align: center;

}



#wrapper {

width: 750px;

margin: 0 auto;

text-align: left;

}



funkar mycket bättre :P

2008-09-12 00:04:26
Länk: http://daverix.net
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: