Djävul eller gud?

Har fått Nordmans låt Djävul eller gud på hjärnan tror jag :P Gillar texten :)

 

"Vissa har allt, men vill ändå ha mer
Rätt eller fel, å vem bestämmer
Vissa har svaren, men tiger ändå
Vit eller svart, kan en lögn va grå
Svårt att berömma den som har det bra,
lätt att fördömma den som inget har

Djävul eller gud, vem är jag vem är du
Står du kvar, om himmelen faller.
Djävul eller Gud, vad vet jag vad vet du
Vem står kvar och vem av oss faller,
du eller jag

Vi lever idag o ett liv går så fort
Om du va jag, va hade du gjort
Stannar du kvar fastän hjärtat vill ut
Kan ett farväl va ett lyckligt slut
Svårt att förlåta den som vänder om
Lätt att begråta det som fanns en gång

Djävul eller Gud, vem är jag vem är du
står du kvar, om himmelen faller.
Djävul eller Gud, vad vet jag vad vet du
Vem står kvar och vem av oss faller

Tala är silver, men lyckas hålla tyst är guld
Stenen är kastad, men vem stod utan skuld

Djävul eller Gud, vem är jag vem är du
Står du kvar, om himmelen faller
Djävul eller Gud, vad vet jag vad vet du
Vem står kvar och vem av oss faller,
du eller jag

Du eller jag, du eller jag"

En till bra låt är Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia.
Tycker den är härlig :)

Allmänt 2008-08-27 00:28:16 | Kommentarer här! 4 st
© Maria Eriksson » Ingen användning av bilder utan min tillåtelse


Kommentarer
Monica

Du e nog den personen som har den bredaste musiksmaken jag känner =) Springsteen e juh grymt bra....

wooltiti

hade aldrig hört den nordman låten innan, men den var bra... folk anklagar honom för att vara rasist bara för att hans musik är så "svensk"..pfft...

2008-08-27 12:27:33
Länk: http://wooltiti.blogg.se/
wooltiti

Tackar :)

2008-08-27 22:55:45
Länk: http://wooltiti.blogg.se/
Ann

Ja det ska bli jätteskoj att få plåta för dem, ser fram emot det :)

2008-08-28 17:56:15
Länk: http://kykyri.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: